juliaarydberg

Alla inlägg under november 2011

Av Julia Rydberg - 29 november 2011 21:15

tjeena!   har precis vart på gröntkort kursen, va helt okeey bara att vi fick 10000 läxor.. ;(      men nu sitter ja här å bloggar och pratar med bästa vännen melissa!!  hon är verkligen bäst! äälskar henne så jävla mkee och hon betyder seriööst allt för mej, vi har snackat i 2 timmar nu.. å vi har fortfarande nått att prata om!

  åå här sitter ja å snackarr dåå ;)      mmen blir inte så myckee att skriva nu men de blir mer imon ;D  haaree gött! <3 // juliaa

Av Julia Rydberg - 28 november 2011 21:17

TJOO! gött med barbacka ridning asså! nackdelen är att man får äcklig träningsvärk ... iaf när mam har en piiiggg ponny!       

    


.. kan inte beskriva känslan. Vill inte tro på det, men ibland måste man ta tag i problemet. Känslan är inte skön, känns obekvämt och jag får rysningar. Om folk bara rentav kan sluta snacka! i 1 minut?!? Jag mår dåligt, funderar på saker. Som om att saken skulle bli bättre att säga sanningen nu? Jag vet att du ljugit för mej,en låång tid, du är fejk, hela du är en hjärntvättad barbiedocka! Vill ha tillbaka dej. Vi va bästisar länge, men du förändrades så fort "dom" kom in i bilden.. Jag orkar inte bråka mer med dej!! Snälla , kom tillbaka! Jag vill inte förlora dej helt. Jag älskar dej, du va mitt allt och de är du fortfarande! Bara du kan bli som du va när vi va vänner.. Livet va roligare med dej, man upplever mycket mer spännande saker med dej. Man lever livet!!  Livet är kort och man ska ta vara på den tiden, jag vill inte dö som ovänner. Kommer du ihåg alla planer vi hade för våran framtid? Allt vi planerade och vi va som tvillingar. Vi va som skapta för varann och om inte du hade förändrats så mycket hade du haft så mycket roligare! Du hade gjort de du tyckte om mest. Bara för att dom "nya" tyckte de va töntigt så slutade du med de du älskade mest av allt!

Nu har jag världens bästa kompisar och vi säger allt! Tror inte det är nånting som jag inte har sagt till dom. Du skulle vetat allt de där, du skulle gjort de du gillade mest! Men du valde "dom" före mej. De va ditt val, om du vill ha tillbaka mej, gör de nu! Innan jag tröttnar på dej.. Ville bara säga att jag saknar dej skukt mycket! Jag älskar dej <3      //Juliaa

Av Julia Rydberg - 28 november 2011 18:33

tjoo! nu ska man dra till stallet efter en goo dag i skolan!

så här ser man ut då..

 

CRW fliströja från HÖÖKS

Röda MH ridbyxor från My One

(under fliströjan) KL T-shirt röd, vit och blå från Sussies

Tunna ridstrumper från Sussies

(Ytterkläder) Blå tjock KL jacka från Sussies

Ridstövlar från HÖÖKS

Mössa från HM


De va stalloutfiten för idag! bloggar nog mer sen !! Förkänar de för de va strömmavbrott från klockan 20.00 igårkväll till 13.00 idag.....

Ha de gött så länge <3 // Juliaa

Av Julia Rydberg - 27 november 2011 12:44

     
  PIGG PONNY?     skillnad på vintern och på sommarn??


Av Julia Rydberg - 26 november 2011 21:25

äntligen!!   Lite silver schampoo och allt blir PERFECT!

   

som sagt de har gått lite upponer med bloggandet men nu är ja hemma hos mamma så nu ska allt gå igen :)                funderar på att söka ny foder häst...   stallkamrater eller vad man ska kalla dom, borde la finnas där för en??  Men nääää, inte nu längre. Dom snacka bakom ryggen istället för att säga till mej! Dom tyckte tydligen att jag va för hård i handen förra hoppträningen ..Malin klagade inte, Men sedan har dom snckat så att mamma hörde. Men om dom ska klaga kanske man inte ska ha en sån häst om dom tycker att man blir för hård i handen, Men för faan säg nånting istället ,,, ni är vuxna!  ta å väx upp istället för att beté er som kaxiga äckliga tonåringar som tror att ni är  nåt!!         usch blir så upprörd.        Men kanske ska ta deras råd och byta ponny?   Kommer aldrig att nå mina mål med den här ponnyn ändå, han har inte den kapaciteten att hoppa 1,35 på 12 hinder, han är 15, inte 7.  

Men man ser inte honom som 15, han är 7år i både kroppen och psyket, han har hoppat 2 hinder på raken på 1,20 med hjälp bommar framför. Så långt har vi kommit på ett år, hoppat bana på 1m-1.10 blandade höjder, men bara tävlat LC. Vet inte om jag kan klara mej utan honom. Vet inte hur mitt liv kommer vara utan honom. Han är mitt allt. Blir tårögd bara ja tänker på att lämna honom...   Samtidigt jag hör min mamma och Thomas bråka där utanför mitt rum, tar på högsta volym på datorn för att slippa höra dom. Sen kommer dom in o klagar på att jag har för hög musik, hällre de än att lyssna på mamma när hon gråter. När de är klart pratar dom inte på hela kvällen och stämningen är jätte dålig.   Så just nu vill jag bara gå o dö....       pussar  o kramar //Juliaa

Av Julia Rydberg - 23 november 2011 16:05

tjenare!  snart te stallet å hoppträna! vi får låna en sadel idag, den klämmer inte :D så de blir hoppträning idag.

men först ska jag hjälpa min kompis alexandra med teorin, hon ska förmodligen hoppa på min grupp imon. så ja ska visa henne vad vi gått igenom så hon hänger med i svängarna ;)

Så snart ska man GÅ till stallet i mörkret :(  kan se om Max hinner komma hem så han kanske kan skutsa mej på moppen :D    Då får man se till att ta med sej sina anteckningar annars äre svårt att visa henne....   

Idag i skolan fick vi ännu en oförberedd redovisning, fast i matte denna gången. Vi fick en halvtimma på oss att skriva minst 3 styckna uppg. som vi skulle redovisa och "publiken" skulle vara delaktiga så dom fick tänka lite också, de va skitkul iaf!!              

                            här är jag för dagen ;D  

gjort håret lite ljusare :)  ska göra det 1 gång till idag för ja ska bli blondieeeeee!  hihi jag gilla!

Men seeeeesss pussheejjj// Juliaa

Av Julia Rydberg - 22 november 2011 17:13

tjoo! nu är ja hemma hos mamma, ska sova här inatt pga ska prova en sadel klockan 6 eller senare, så har ingen lust att ta tåget o bussen hem till Allingsås klockan 8.. Men ska dit imon ist.

Idag i svenskan skulle vi göra en HELT oförbered redovisning! HAHAH, men de gick bra osv..  Imon är det Engelska-prov och på Torsdag är det Omprov i SO .... ;(     Så ****************************** störande!! För det är de enda ämnet jag inte är godkänd i.          GRYM musik lektion idag! Man ska välja en svensk artist, välja en låt, lära sej acorrden och sedan sjunga den inför klassen :o HAHAHAH fett kul kommer det att bli! :D Såklart så valde man snyggaste Ulrik Munther! vet inte vilken låt bara....   Men bjuda lite får man göra!   fast tycker själv att jag sjunger ändå rätt så bra :S   wierd I know... Kanske kommer upp en video ? ;)  


 

I Was Born This Way Babe!      

                                                  
     men dags för stallet ;D   pusssokram / Juliaa

Av Julia Rydberg - 21 november 2011 21:19

Tjoo!  är hemma hos pappa så som ni kanske märkt kommer de bli väldigt upponer med bloggandet. Synd där.... Men jag bloggar så mycket jag kan och det kommer bli MYCKET mer bloggande när jag kommer hem till mamma! 


ÄNTLIGEN en ny sadel hittad till Figaro så länge.. Det är så här, nu lånar jag en sadel ifrån en jätte gullig tjej som inte använder den sadeln nu pga att hennes häst är halt vid tillfället. MEN det är en annan som lånar den där sadeln också! Så vi får turas om att ha den sadeln och samsas, men dom andra har liksom första "ching" om man kan säga så, och på onsdagar när jag har hoppträning o behöver den sadeln som mest, åker dom iväg till Kruse och hopptränar... Och jag VÄGRAR att hoppa i en sadel som han har ont av, alternativet är ju då att jag hoppar barbacka, men det kan jag ju glömma.. Så vi får se till att köpa en sadel så fort som möjligt!      Så denna gången (om inte mosters gamla sadel passar) får jag skippa hoppträningen. Jag får hoppa själv nån annan gång för min moster eler nått när den sadeln är ledig då.     

Idag va det elevensval i skolan! HAHA jag o Maja har valt skoltidning XD   så vi höll på med knepoknåp och intervjuver osv... haha rätt kul faktiskt! Men hade inte så mycke att välja emellan, men kul hade vi på lektionen iaf ;)    Sen i slutet av dagen så fick man reda på att det va ett prov som man va HELT OFÖRBEREDD på! Men ändå är man så grym att man kunde allt! :o  snacka om grym chey asso! :D           Men nu ska man kolla film med bästa pappsen!  pussshejj // Juliaa

Presentation


Julia Rydberg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia Rydberg

   

Julia Rydberg

 


Ovido - Quiz & Flashcards