juliaarydberg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Julia Rydberg - 28 oktober 2011 14:31

Tja! Är på väg till Maja, sen drar man till stallet och gör iordning för tävlingen imårn! Svenska redovisningen gick faktiskt bättre än va jag trodde! Gött att första starten är 10.00 Men jag startar typ 12.30 eller 13.00 så behöver inte åka fören första starten :) gött som fan men ska av bussen puss// juliaa

Av Julia Rydberg - 27 oktober 2011 22:04

tjoo allihopa!   såg Ulrik Munther och han är lika bäst live som han är på Spotify eller YouTube!  jävlaa snygg är han också ;)

Men igår på hoppträningen hoppade vi en bana på 90-1m, eller hinderna låg på den höjden men han hoppade ganska mycket högre än hindret, sista språnget låg la på 1m men han hoppade nog 1.20 kan han vara så på tävlingen på lördag blir jag aas nöjd för då kommer han inte riva ;) Så efts. ja va på Ulrik idag blev de inget stall, men kan vara skönt att slippa de idag, men bara idag. köpte ett par as balla skor med mamma i Göteborg idag! sjukt balla faktiskt, beiga och en liten klack på och massor av detaljer som ja inte orkar gå igenom. Men dags att sova! tagga redovisning i Svenska imårn!;(   puss hejjjj/ juliaa

Av Julia Rydberg - 26 oktober 2011 18:01

  heej, bara så att alla vet är bananlack de äckligaste som finns i världen! uuäk ;(   men nu ska man käka lite ba å sen blir dee go träning för Malin, kommer nog ladda upp lite mer bilder osv på mig och figaro om ni vill ha de.     TÄVLING I ALE-JENNYLUND PÅ LÖRDAG! nån mer som man kan se där? :)   voree ballt!   men ska dra till stallet nu så skriver mer om träningen ikväll :)     // Juliaa

Av Julia Rydberg - 25 oktober 2011 16:19

Tjena, ja va hos tandläkaren imårse -.-'   men de gjorde inte så mke för ja kom till skolan kl.09.00 :)  och sedan slutade vi 11.30 också ;)  aaas gött!  så tog man bussen till stallet och va där i 4 timmar :)  så har man köpt blond hårfärg så vi ska göra ganska rejäla slingor i håret ;)  om de blir snyggt ska vi ta hela håret istället.  Figaro är ganska hopplös... vet inte hur han gör, de är 2 gången han trampar av sig sin högra sko på 3 veckor :/  tur att man har världens bästa Lotta som kan fixa de.  Men första gången han trampade av deen så gick hoven sönder lite så de går inte att fila in den, men den sitter på hoven iallafall, :)   imrårn blire hoppträning för världens bästa Malin Lindqvist!!   En tränare jag rekommenderar faktiskt, hon är ganska grym ;)     Men dags för läxor :/  pusss// Juliaa

Av Julia Rydberg - 24 oktober 2011 19:24


 
 
 
     här va lite filmer från mej o Figaro som är från somras och nu ;)         Men Dags för mej att duscha och göra sej iordning för TVn ^^    puss hejjjj ses imårgona  // juliaa
 

Av Julia Rydberg - 24 oktober 2011 12:36

  jo, här e jag då. hinner inte ladda upp så mycke mer nu men filmer osv kommer sen :) är hemma från skolan idag för har förjvla ont i huvet och är förkyld :/  men inte ens de hindrar mej att vara ifrån stallet!   puusss skriver mer sen (a'   // Juliaa

Av Julia Rydberg - 24 oktober 2011 10:36

tjoo! ;)   första inlägget kommer inte bli så intressant, kommer bara berätta om mig och min ponnys uppväxt och hur vi "hittade" varandra.     Jag heter Julia Rydberg (Koljo), jag har en D-ponny som heter Figaro och är 1.46 i manken så han är nästan maxad D-ponny, Vi tävlar ganska mycket, ung. var 3dje helg, fast nu är snart tävlingssesången slut så då blir de bara små tävlingar som julklappshoppning på NÄÄS som är som hemmaplan för mej, jag blir inte ett dugg nevös när jag tävlar där, jag tävlar för NÄÄS också, så de blir förmodligen att jag ska tävla i DIV.2 nästa år :)


Men jag då? vem är jag?

joo, bra fråga, jag brukar ställa den frågan till mej nästan hela tiden. Men Jag är inte en som man hittar överallt, ganska speciell om man frågar alla mina kompisar och familjen, nästan alltid glad, men när jag är arg då blir jag inte rolig, haha, jag har skilda föräldrar, dom skilde sej innan jag föddes så då är de inte så mycket att göra åt, pappa bor typ 25 min. med bil ifrån mamma så dom bor inte jättelång ifrån, men de va värre när han bodde nästan 2 timmar ifrån henne, då syntes vi varannan helg bara, som tur va var jag inte så stor då, vi bodde la där tills jag va 4 år eller något sånt. Jag är 13½ år om nån månad :) den där halvan är ganska viktig ;) VARJE dag efter skolan och på helgerna är jag i stallet, men de får mej att slappna av , ganska skönt att få allt ifrån huvet. Figaro, min D-ponny, betyder ALLT för mej, han hade tydligen aldrig vart i sån här bra "form" som han är idag sa hans ägare till mej, det har hon påminnt mej om något 100 tal gånger ;) Men vi har utvevcklats SJUKT mycket under detta året! det kommer komma videoklipp på oss hur det såg ut förra vintern och nu på hoppträningarna, ganska rejäl skillna. dom hoppträningarna var dom värsta på året, riktigt jobbiga, han va inte speciellt rolig att hoppträna med på den tiden, han va ALLDELES för laddad på hinder! En träning åkte jag av å fick hjärnskakning och då fick jag sova över på sjukhuset -.-' jag bokstavligen HATAR sjukhus. de luktar illa och sjksköterskora luktar desamma som sjukhuset. och dom har... asså de finns inga obekvämare sängar än va dom har på sjukhus... ursäkta allt klagande ja blir bara så upprörd.   men som sagt jag kommer lägga upp videoklipp på mej och älsklingen , om man inte ser skillnaden är man blind. det går bara inte att missa! (L)


Men Figaros uppväxt är det ganska många som gått igenom, de är hemskt och hoppas att ingen annan ska få göra det. de är så att när Figaro va nästan nyfödd, stängdes han in med en annan häst nere i en källare ( fråga mej inte hur dom fick ner dom i källaren), dom som bodde där flyttade genast och dom blev kvar, i ett halvår stog dom där UTAN mat och vatten, det va ett under att han levde när dom hittade honom. han fördes till sistaminuten köp, ( sistaminuten köp är när dom står och ser ifall det är någon som vill köpa nån av hästarna, om inte, slaktas dom) som tur va va de någon som ville köpa honom, de va 98% att han skulle dö den natten, så han köptes för knappt 500kr. men han överlevde och är idag 15 år och är heeelt underbar!  man kan inte tro att han är 15, kanske 5-7 år. det som är bra är att när jag är 18 och inte får tävla ponny längre är han 20, då är det nog dags för han att gå i pension.

Men tycker att de räcker för detta inlägget :)  puss//   Juliaa <3



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Julia Rydberg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia Rydberg

   

Julia Rydberg

 


Ovido - Quiz & Flashcards